lørdag den 31. marts 2012

Lørdagens spontane DIY projekt



I dag tog mig og min kæreste op til en nyåbnet genbrugsbutik, og fandt denne meget gamle radio.
Vi faldt begge to for dens retro look, og vi fik lov til at afprøve, om det stadig var muligt at få lyd igennem. Da det var næsen ved at lykkedes, måtte den gamle radio give op, og begyndt at ryge...
De rare damer i butikken sagde, at når der nu slet ikke var noget liv i den, så måtte vi tage den med hjem uden at betale, for ellers ville den bare ende i skraldespanden.
Det tilbud tog vi så imod, og nu er min lillebror og kæreste i fuld igang med at pille al indmaden ud, hvilket er sin sag, for der er mange gamle dele, som skal kobles fra.
Jeg holder mig lidt i baggrunden, (jeg er nemlig ikke super teknisk anlagt) og glæder mig til det endelige resultat, som gerne skulle blive en fed gammel retro radio med nye højtalere og en bluetooth receiver, sådan at vi kan høre musik og radio over vores mobiler. Det er nok meste et "mande" projekt men jeg er sikker på at resultatet bliver super fedt!! :D

2 kommentarer:

  1. Wauw! Den bliver godt nok skøn, når de kloge drenge er færdige med at reparere og isætte nye komponenter - dejligt at de har evnerne til sådan noget.
    Og skøn er radioen faktisk allerede.

    Jeg måtte trække lidt på smilebåndet over røgen i butikken, men at det resulterede i at i fik den gratis, er ikke så ringe. Damerne havde nok slet ikke fantasi til at se, at en retro radio kan få ny indmad. ;)

    Hils min søde søster og de andre mange gange.
    KH

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu er den færdig og jeg kan godt love at den blev lige så fed som vi havde håbet, og lyden er også bare helt perfekt :)
      Ja jeg er heldig at have sådan nogle dygtige drenge omkring mig! Ja jeg syntes nu også at det var meget heldigt at vi fik den gratis, selvom at Runi havde det lidt skidt med at den brændte sammen, men det var jo sket før eller siden ;)

      Det skal jeg gøre - du må også hilse :)

      Slet